KAPAT
MENÜ KAPAT X
T.C. Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı
Çünür Mah. 102. Cadde Ekonomi Kampüsü
A2 Blok No:185-B 32200 ISPARTA
+90 (246) 224 3737
info@baka.gov.tr
batiakdenizkalkinmaajansi@hs01.kep.tr

Teknik Destek Programı

Teknik Destek Nedir?

Bölgedeki yerel aktörlerin bölgesel kalkınma açısından önem arz eden, ancak kurumsal kapasite eksikliği nedeniyle hazırlık ve uygulama aşamalarında sıkıntı ile karşılaşılan çalışmalarına eğitim verme, program ve proje hazırlanmasına katkı sağlama, geçici uzman personel görevlendirme, danışmanlık sağlama, lobi faaliyetleri ve uluslararası ilişkiler kurma gibi konularda sağlanan destek türüdür.

Uygunluk Kriterleri

Destek sağlanabilecek başvurulara yönelik üç temel uygunluk kriteri söz konusudur:

  • Başvuru sahibinin uygunluğu
  • Teknik destek sağlanacak faaliyetlerin uygunluğu
  • Maliyetlerin uygunluğu

Teknik destekten yararlanacak bir başvurunun üç temel uygunluk kriterini eksiksiz olarak yerine getirmesi zorunludur.

Kimler Başvurabilir?

Teknik Destek Programı kapsamında uygun başvuru sahipleri şunlardır:

  • Kamu Kurumları
  • Mahalli İdareler
  • Sivil Toplum Kuruluşları
  • Üniversiteler
  • Kamu Kurumu Niteliğinde Meslek Kuruluşları
  • Kooperatifler – Birlikler
  • Bölgeler, Siteler ve İş Geliştirme Merkezleri
  • İşletmeler

Not: Bu programa gerçek kişiler Başvuru Sahibi olarak başvuramazlar.

Hangi Konularda Teknik Destek Sağlanabilir?

Ajansımız yerel ve bölgesel kalkınmaya katkıda bulunabilecek;

  • Eğitim verme,
  • Program ve proje hazırlanmasına katkı sağlama,
  • Geçici uzman personel görevlendirme,
  • Danışmanlık sağlama,
  • Lobi faaliyetleri ve uluslararası ilişkiler kurma

gibi kurumsal nitelikli ve kapasite geliştirici faaliyetlerde teknik destek sağlayabilir.

Maliyetlerin Uygunluğu: Destekten Karşılanabilecek Maliyetler

Teknik Destek Programı kapsamında yararlanıcı kuruluşa herhangi bir doğrudan mali destek verilmeyecektir. Ajans bu destekleri mevcut bütçe ve personel imkânları çerçevesinde temelde kendi personeli eliyle sağlayacaktır. Zorunlu hallerde teknik destek, hizmet alımı yoluyla gerçekleştirilecektir. Teknik desteğin hizmet alımı yoluyla karşılandığı durumda sadece uzman giderleri (yol ve konaklama dahil) hizmet alımı çerçevesinde Ajans tarafından uygun maliyetler olarak kabul edilir ve karşılanır. Bu maliyetlerin dışındaki tüm maliyetler uygun olmayan maliyetler kapsamındadır.

Teknik destek faaliyetlerinin gerçekleştirilebilmesi için gerekli çalışma materyalleri ile eğitim, çalıştay vb. çalışmaların organizasyonuna ait harcamalar ve gereklilikler (salon kirası, eğitim materyalleri, ikram vb.) yararlanıcı tarafından sağlanır. Yararlanıcı kuruluşun teknik desteğin gerçekleştirilmesinde sağlayacağı bu tür ayni katkıların başvuru formunda belirtilmesi gerekir. Teknik desteğin gerçekleştirilmesi için sarf malzemesine ihtiyaç duyulması, bunların yararlanıcı tarafından sağlanamaması ve ajansın uygun görmesi durumunda, teknik desteğin toplam maliyetinin yüzde 5’ini geçmeyecek şekilde bu malzemeler destek kapsamında sağlanabilir.

Nasıl Başvurulur?

Potansiyel başvuru sahiplerinin; başvurularını Ajansın internet sitesinden erişilebilecek olan KAYS’ta yer alan başvuru veri giriş formunu doldurarak KAYS’a yüklemeleri zorunludur. Sistem, yapılan başvurular için otomatik olarak bir başvuru kodu üretecek olup bu kod başvuru sürecindeki tüm işlemlerde kullanılacaktır. Başvuru sahiplerinin, başvurularını ajansın teknik destek programı ilanında belirtilen son kabul tarih ve saatine kadar KAYS üzerinden yapması zorunludur. Her başvuru KAYS üzerinden üretilen taahhütnamenin imzalanması ile tamamlanır. Taahhütnamenin e-imza ile imzalanması esastır. Taahhütnamenin e-imza ile imzalanmadığı hallerde, taahhütname başvuru sahibi tarafından ıslak imzalı olarak elden veya posta yolu ile belirlenen son başvuru tarihine kadar Ajansa teslim edilir.

Başvuruların Değerlendirilmesi

Belirlenen usullere uygun olarak hazırlanacak ve Ajansa sunulacak olan her bir başvuru, Genel Sekreterce görevlendirilecek ilgili Ajans uzmanlarından oluşan en az üç kişilik bir değerlendirme komisyonu tarafından değerlendirilir. Teknik destek başvuruları, her bir başvuru döneminin tamamlanmasını takip eden ilk on beş gün iş günü içerisinde değerlendirilir.

Değerlendirme; ön inceleme ve nihai değerlendirme olmak üzere iki aşamalıdır.

Ön İnceleme ve Nihai Değerlendirme

Bu aşamada teknik destek başvurusunun, rehberde ilan edilen kriterleri karşılayıp karşılayamadığı değerlendirme komisyonu tarafından değerlendirilir. Belirlenen listede yer alan kriterlerden herhangi biri karşılanmıyorsa faaliyet teklifi bu aşamadan sonra değerlendirilmeyecek ve reddedilecektir.

Ajans ön inceleme esnasında eksik evrak tespit etmesi halinde yararlanıcıdan bu eksik evrakları temin etmesini talep edebilir. Eksik evrak ihbarı, başvuru esnasında bildirilen elektronik posta adresine/adreslerine KAYS üzerinden gönderilecek olup e-posta ile bildirimin yapıldığı bu tarih, tebliğ tarihi sayılacaktır. Elektronik posta yoluyla yapılacak bildirimler, Ajansın resmi elektronik posta adresi ya da çalışanlarının kurumsal uzantılı elektronik posta adresleri kullanılarak da yapılabilir.

Yukarıda izah edilen yöntemlerle yapılan eksik evrak ihbarına ilişkin bildirimler, resmi tebligatın tüm sonuçlarını doğurur. Bu nedenle başvuru esnasında bildirilen elektronik posta adresinin/adreslerinin güncel ve kullanılabilir durumda bulundurulması ve kontrolü yararlanıcının sorumluluğundadır. 

Sadece ön incelemeyi geçen başvurular değerlendirme işleminin sonraki safhalarına alınacaktır. Ön inceleme kapsamında uygunluk kontrolü gerçekleştirilir.  

Değerlendirme Sonucunun Bildirilmesi

Değerlendirme sonucunda teknik destek başvurusu uygun bulunan başvuru sahipleri, ajansın internet sitesinde ilan edilir ve böylece sözleşme imzalamaya davet edilmiş sayılırlar.

Başarılı bulunan teknik destek başvuruları, ajansın bütçe imkânları çerçevesinde başarı sırasına göre desteklenirler. Ajans yıl içerisinde yeni başvuru almama yetkisine sahip olup bu durumda o yıl içerisinde yeni başvuru alınmayacağı ajans internet sitesinde duyurur.

Değerlendirme sonucunda başarısız bulunan teknik destek başvuru sahipleri, başarısızlık nedeni de belirtilmek suretiyle, Ajans tarafından KAYS üzerinden bilgilendirilir. Bu bildirimi takip eden beşinci günün sonunda söz konusu husus tebliğ edilmiş sayılır.

Genel Sekreter tarafından onay verilen faaliyetler, program bütçesi sınırları dâhilinde desteklenir. Bütçenin program kapanış zamanından önce tükenmesi durumunda, programın söz konusu faaliyet yılı için tamamlandığı ve o yıl içerisinde yeni başvuru alınmayacağı Ajansın internet sitesinde duyurulur.